مقالات

کشور آلمان و همه چیز درباره آن

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است و در قاره‌ی اروپا واقع شده است.

پایتخت آلمان برلین است. آلمان با جمعیت بالغ بر 82 میلیون نفر، پنجمین کشور پرجمعیت در اروپا و هشتمین کشور پرجمعیت در جهان است.

آلمان به عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی بزرگ در جهان شناخته می‌شود و با یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان واردات و صادرات بسیار زیادی دارد. این کشور دارای صنایع نفت، خودروسازی، ماشین‌آلات، شیمیایی و فولاد است و برندهای معروف و بین‌المللی مانند ب.ام.و، فولکس‌واگن، مرسدس-بنز و آئودی از آلمان می‌باشند.

آلمان یک کشور با تاریخ و فرهنگ غنی است. این کشور برای شهرهای تاریخی معروفی مانند کلن، مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت و دوسلدورف شناخته می‌شود.

آلمان از لحاظ جغرافیایی بسیار متنوع است و از مناظر طبیعی زیبا و پارک‌های ملی منحصر به فردی برخوردار است.

فرهنگ آلمان به دلیل هنرمندان و فیلسوفان بزرگی مانند بِتهووِن، براهمس و نیچه، جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد. آلمان از نظر آموزش و پژوهش نیز در رده بالایی قرار دارد و برخی از دانشگاه‌های آلمان در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

زبان رسمی آلمانی است و اکثریت مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

مذهب اصلی در آلمان، مسیحیت (عمدتاً پروتستانتیسم و کاتولیسیسم) است و اکثریت مردم آلمان به این مذهب‌ها تعلق دارند، اما آلمان به عنوان یک کشور چند فرهنگی، تنوع مذهبی زیادی را نیز در خود جای می‌دهد.

همچنین، آلمان تیم ملی فوتبال قوی و موفقی دارد و تاریخچه‌ی پرافتخاری در مسابقات جهانی دارد.

پایتخت آلمان و همه پیز درباره آن

کشور آلمان
کشور آلمان

پایتخت آلمان برلین است. برلین شهری بزرگ و مهم در اروپا است و در شمال شرقی آلمان قرار دارد.

شهر برلین با جمعیتی بالغ بر 3.7 میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اتحادیه اروپا است.

برلین به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آلمان شناخته می‌شود و در طول سالها نقش مهمی در تاریخ و روند توسعه اروپا ایفا کرده است.

علاوه بر این، شهر برلین یکی از مراکز هنری و علمی برجسته جهان است و موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های معروفی را در خود جای داده است.

در مورد پیز، آلمان مشهور به پیزهای خوشمزه و متنوع است. انواع مختلفی از پیز در آلمان وجود دارد، مانند پیزا مارگاریتا، پیزا بولونیا، پیزا ناپولیتان و غیره.

این پیزها معمولاً با بیسکوییت سیار و تاپینگ‌های مختلف مانند پنیر، گوشت، سبزیجات و ادویه‌ها تهیه می‌شوند.

پیزها در رستوران‌ها و کافه‌های آلمانی بسیار محبوب هستند و گردشگران و مردم محلی همچنین از آن‌ها لذت می‌برند.

مساحت و جمعیت کشور آلمان

کشور آلمان
کشور آلمان

جمعیت کشور آلمان حدود 83 میلیون نفر است.

از این تعداد، بالغ بر 92 درصد ملیت آلمانی دارند و 7 درصد باقی مانده را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

ایالت نور در این-وستفالن پر جمعیت ترین ایالت آلمان می باشد که پس از آن به ترتیب ایالت های بایرن و بادن-وورتمبرگ جز پر جمعیت ترین شهرهای آلمان قرار دارند و ایالت های برمن و زارلند کم جمعیت ترین ایالت های این کشور هستند.
هامبورگ بالاترین میزان مهاجران را در بین ایالت های دیگر به خود اختصاص داده است.

در میان دیگر ایالت های آلمان هامبورگ، هسن، برلین و بادن-وورتمبرگ بالاترین میزان اتباع خارجی را به خود اختصاص داده اند و در مجموع 2 درصد از کل جمعیت اتباع در ایالت های جدید ساکن هستند.

بیشتر نیمی از خانواده مهاجران از لهستانی ها،روس ها، قزاق ها و ایتالیایی تباران به شمار می روند که یا از خانواده مهاجران بوده اند و یا خود مهاجر هستند.
مساحت کشور آلمان 357.031 کیلومتر مربع است. از نظر جغرافیایی آلمان از دریای شمال و بالتیک تا رشته کوه های آلپ در جنوب به پنج ناحیه بزرگ تقسیم می شود.

دریای شمال و بالتیک آلمان را به آب های آزاد راه می دهد که سواحل آبی این کشور حدود 2389 کیلومتر است.

آلمان برای زندگی چگونه است

کشور آلمان
کشور آلمان

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و کار است.

این کشور به دلیل سیستم آموزش عالی، فرصت‌های شغلی بسیار، سیستم بهداشتی عالی و آب و هوای معتدل جذابیت زیادی دارد.

در زیر به برخی از مزایای زندگی در آلمان می‌پردازم:

1- فرصت‌های شغلی: آلمان بزرگترین اقتصاد اروپاست و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی مستقر در این کشور هستند.

به علاوه، بازار کار آلمان برای افراد مهارت‌دار و متعهد بسیار مناسب است.

2- آموزش عالی: آلمان شهرهای پرتعداد دانشگاه دارد و شهرهایی مانند برلین و منیخ بشناسی دانشگاه‌های برتر و بین‌المللی دارند. همچنین ثبت نام در دانشگاه‌های آلمانی رایگان است و هزینه زندگی بسیار مناسبی در آلمان وجود دارد.

3- سیستم بهداشتی عالی: سیستم بهداشتی آلمان بسیار عالی است و تمامی افراد بیمه‌ای داشته و به خدمات پزشکی با کیفیت دسترسی دارند. هزینه‌های درمانی بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر می‌باشد.

4- آب و هوای معتدل: آلمان دارای آب و هوای معتدل و تنوع طبیعی است. شما به راحتی می‌توانید از زیستگاه‌های طبیعی، کوهستان‌ها، جنگل‌ها و ساحل‌های زیبا لذت ببرید.

5- زندگی فرهنگی غنی: آلمان میزبان یکی از بزرگترین صنایع فرهنگی و هنری جهان است. هر ساله برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی بسیار زیادی در آلمان برگزار می‌شوند که می‌توانید به آن‌ها شرکت کنید.

به طور خلاصه، آلمان با فرصت‌های شغلی بسیار، سیستم آموزش عالی، سیستم بهداشتی عالی، آب و هوای معتدل و زندگی فرهنگی غنی یکی از بهترین مقاصد برای زندگی به حساب می‌آید. با این حال، مهاجرت یا زندگی در این کشور نیازمند مطالعه، آمادگی و تلاش است.

مذهب و زبان مردم آلمان

کشور آلمان
کشور آلمان

مردم آلمان در بیشترین تعداد به مذهب رومی کاتولیک تعلق دارند، اما در سال‌های اخیر تعداد آن‌هایی که به مذهب کاتولیک تعلق دارند کاهش یافته است و همچنین تعداد آلمانی‌هایی که به مذهب پروتستانت تعلق دارند نیز زیاد است.

علاوه براین می‌توان گفت که در این کشور تعداد قابل توجهی آتئیست و غیرمذهبی نیز وجود دارد.

زبان رسمی آلمان زبان آلمانی است که به‌طور گسترده در سراسر کشور صحبت می‌شود.

اما باید به این نکته توجه داشت که در آلمان گروه‌هایی از اقلیت‌ها نیز زندگی می‌کنند که زبان‌های خود را حفظ کرده‌اند.

به عنوان مثال، در مناطقی که قومیت دانمارکی مردمان زندگی می‌کنند، زبان دانمارکی نیز به صورت رسمی به کار می‌رود.

همچنین برخی مناطق آلزاس و لورن نیز زبان فرانسه، و در بعضی مناطق شمالی نیز زبان دانمارکی صحبت می‌شود.

در سفر به آلمان از کجاها دیدن کنیم؟

کشور آلمان
کشور آلمان

سفر به آلمان میتواند فرصتی برای دیدن جاذبه های زیبای این کشور باشد. برخی از مکان هایی که میتوانید در طول سفر خود به آلمان ببینید عبارتند از:

  1. برلین: بازدید از یادگاران تاریخی مانند دیوار برلین، دروازه براندنبورگ و موزه پرگهرون پرگامون.
  2. مونیخ: شهری که با معابد و موزه هایش مشهور است. در آنجا میتوانید محلولیت قلعه، موزه بی است، واتکینکیرچن ایزارلیشن، و بازار ماریان زیارت کنید.
  3. فرانکفورت: شهری که ساختمان های تاریخی و طبیعی زیبایی مانند آپلتور تاور، شهرسازی شرکتی، و آلتار رامشر بازدید کنید.
  4. کلن: بازدید از کلیسای بزرگ کلن، پل های محبوب و شرکتناه های ارشاد هم أز دیدنی های شهر هستند.
  5. هامبورگ: شهری که خلیج دریای شمال و کانال های زیبایش نماینده میشوند. کشتی گرفتن از برج فیشرخایوس، میدان راتهاوسن و باغ گینتونک جزو دیدنی های هامبورگ هستند.
  6. نورنبرگ: بازدید از قلعه نورنبرگ، صدا و سیمای میدان، و شهرسازی داخلی بازدید میتواند لذت بخش باشد.
  7. هایدهلبرگ: شهری که دسته های دریاچه، کاخ های قدیمی و حیاط های زیبایی دارد. بازدید از کاخ های هیدلبرگ و کاخ ببنلسی هم میتواند لذت بخش باشد.

اقتصاد آلمان

اقتصاد آلمان از نظر بسیاری از شاخص ها، یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان است.

برای درک بهتر این موضوع، می‌توانیم به موارد زیر توجه کنیم:

  1. بزرگترین اقتصاد اروپا: آلمان بزرگترین اقتصاد قاره اروپا بوده و جزء چند کشور پیشرو جهان است. آلمان در نظر سنجی‌ها و رتبه‌بندی‌ها در صدر کشورها در زمینه رشد اقتصادی، صنعتی، تجاری و صادراتی قرار می‌گیرد.
  2. ساختار صنعتی قوی: آلمان یکی از پیشگامان صنعتی جهان است. این کشور تولید کننده انواع محصولات صنعتی به ویژه خودرو، ماشین آلات صنعتی، لوازم خانگی و محصولات پزشکی است. آلمان دارای برندهای معروفی مانند بنز، بی‌ام‌و، فولکس‌واگن، سیمنس، بوش، بایر و سایر برندها است.
  3. سیاست صنعت و صادراتی: آلمان بر سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه (R&D) تمرکز بالایی دارد و از تکنولوژی‌های پیشرفته و نوآوری‌ها استفاده می‌کند. همچنین آلمان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان جهان است و دارای روابط تجاری قوی با سایر کشورها است.
  4. بازار داخلی بزرگ: مصرف داخلی در آلمان قوی بوده و وجود جمعیت بزرگ و قدرت خرید بالا باعث می‌شود تا بیشتر شرکت‌های آلمانی به بازار داخلی تمرکز کنند و در نتیجه اقتصاد آلمان تحت تأثیر درخواست‌های داخلی قرار گیرد.
  5. سیستم آموزش و توانمندسازی نیروی کار: آلمان بر توانمندسازی نیروی کار خود تأکید زیادی دارد و سیستم آموزش عالی و تحقیقاتی پیشرفته ای را دارد. آلمان عمدتا به کارآموزان تجهیزات صنعتی و متخصصین فنی نیازمند است.

از طرفی عواملی مانند برخی محدودیت‌های مالی و مشکلات بانکی، نرخ بالای رشد جمعیت، وابستگی به صنایع خودروسازی و تجارت بین‌المللی قدرتمند ماننداتحادیه اروپا (که به دلیل محدودیت‌های مربوط به تجارت و کاهش خودکفایی ممکن است تأثیر منفی را داشته باشد) نیز در اقتصاد آلمان تأثیرگذار است.

واحد پول آلمان چیست؟

واحد رسمی پول کشور آلمان یورو می باشد. این کشور دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی مجرب ، سرمایه ای بزرگ و سطح پایین فساد اقتصادی ، از سطح بالایی از نوآوری برخوردار است.

مهمترین صنعت این شور خودروسازی بوده که از جمله برندهای معروف آلمانی در صنعت اتومبیل سازی می توان به پورشه، مرسدس بنز،بی ام و ، فولکس واگن و… اشاره کرد.
آلمان مقام اول جهان در صادرات محصولات به خارج از کشور را دارد پس خالی از لطف نیست که قید شود از جمله تولید کنندگان اولیه محصولات در جهان است.

بخش عمده درآمد کارخانجات شیمی،الکترونیک،خودروسازی و ماشین سازی از صادرات بدست می آید.
با این وجود هر چند امکانات رفاهی ، آموزشی ، سلامت و بیمه به طور فوق العاده ای در اختیار زوج های جوان قرار گرفته این کشور با رشد منفی جمعیت روبروست.

حقایق آلمان

کشور آلمان
کشور آلمان

در اینجا به ۱۰ حقیقت جالب در مورد آلمان که هرگز نمی دانستید اشاره می کنیم:

  • 1. کوچکترین شهر آلمان Arnis در شلسویگ-هولشتاین با ۲۸۴ نفر جمعیت است.
  • 2. به طور متوسط امید به زندگی در آلمان ۸۱ سال است. زنان به طور متوسط ۸۳/۵ و مردان ۷۸/۶ سال زندگی می کنند.
  • 3. آلمان اولین کشوری بود که زمان صرفه جویی نور در روز را به تصویب رساند.
  • 4. بلندترین کلیسای جامع جهان Ulm Minster در آلمان وجود دارد.
  • 5. براساس ثبت نان آلمانی، در آلمان حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نان مختلف وجود دارد.
  • 6. اولین کتاب چاپ شده با حروف فلزی متحرک توسط Johannes Gutenberg در حدود سال۱۴۵۰ در ماینز چاپ شد. او مخترع چاپ مدرن حرفهای است.
  • 7. در آلمان رستوران های دنر کباب بیشتر از استانبول وجود دارند.
  • 8. در سال ۲۰۱۸ خودرو و قطعات خودرو ، ماشین آلات، محصولات شیمیایی، تجهیزات پردازش داده ها، محصولات الکتریکی و نوری، تجهیزات الکتریکی بیشترین نقش را در صادرات داشته اند.
  • 9. سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون سوسیس کاری در آلمان خورده می‌شود.
  • 10. در آلمان فردی که از زندان فرارمی‌کند مجازات نمی‌شود.

بارش برف در آلمان

الگوی بارش در آلمان در فصل زمستان به دو صورت بارش برف و بارش باران متفاوت است.

در زمستان، هوا در آلمان ممکن است در ماه فوریه بسیار آشفته باشد و ژانویه و فوریه به عنوان سردترین ماه‌های زمستان در این کشور شناخته می‌شوند.

بارش برف در جنوب شرقی آلمان قابل توجه است. این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای قاره‌ای، زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و نسبتاً خشکی دارد.

بنابراین، بارش برف در شرق آلمان بیشتر و زمستان‌های آن سردتر و خشک‌تر هستند.

ممنون که تا اینجا پست همراه فرگاه دیزاین بودید.

محصولات ما

آموزش طراحی با سنگ های کلاسیک فرگاه ( به زودی )

تومان
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است..

ابزار محرابی 45

2,890,000 تومان
باند حجیم محرابی
محصول طراحی و ثبت شده توسط فرگاه
کاربرد در سینه کفتری - قاب پنجره و باند ها ، ورودی ها و ستون های تجاری
وزن این قطعه حدود 27 کیلوگرم میباشد و بسیار حجیم میباشد .

ارسال نمونه جنس بهمراه کاتالوگ

تومان
یک نمونه سنگ چفت ده سانتی با کیفیت سطح مات و براق بهمراه کاتالوگ برای شما ارسال میشود.

باند گل رز 38

2,875,000 تومان
باند کلاسیک گل رز محصول طراحی و ثبت شده توسط مهندس سعید فرگاه . این محصول شبیه باند طنابی یا

باند گلبرگ 45

2,127,500 تومان
باند حجیم گلبرک محصول طراحی و ثبت شده توسط فرگاه کاربرد در سینه کفتری های کلاسیک بزرگ ، باند ها

بتن اکسپوز 60 در 60

تومان
سنگ پلاک بتن اکسپوز با ابعاد 60 در 60 با جنس انحصاری فرگاه متفاوت با بتن اکسپوزهای بتنی موجود در

پکیج های آموزشی ما

خرید پکیج فایل فرگاه (کلاسیک)

590,000 تومان
پکیج  >>>>>>>>آموزش<<<<<<  بزودی  منتشر میشود … کسب درآمد امن  F–COIN سیستم سهامی فرگاه دیزاین امن ترین بستر برای کسب درآمد 

خرید پکیج فایل فرگاه مدرن

590,000 تومان
پکیج  >>>>>>>>آموزش<<<<<<  بزودی  منتشر میشود … به کمک محصولات مدرن پروژتون رو شبیه پروژه زیر طراحی کنید و کسب درآمد

پکیج های آموزشی ما

دفتر شوروم مرکزی

ین پروژه به ابعاد ۲۰ متر در ارتفاع ۱۲ متر با سازه کاملا مستقل و نمایی بسیار حجیم از صفر تا صد با استفاده از محصولات اختراع و تولید شده توسط مهندس فرگاه (موسس کارخانه) طراحی و ساخته شده است، این پروژه نمایشی است از قدرت  طراحی نما، طراحی محصول، دانش تولید و متریال انحصاری، دانش طراحی سازه و اجرا، اعتبار و تکنولوژی.

محصولات اختراع شده سنگی ما با فرمولاسیون انحصاری و تکنولوژی بروز  وارد ایران شده و بصورت بومی سازی در حال تولید است و معماران میتوانند به کمک این پازل ها نما های مدرن و کلاسیک را بسازند…

دیدگاهی در مورد “نمای مدرن و همه چیز درباره آن

  1. جمشید گفت:

    ۲۰×۳۰ زمین برای دیوار کشی ۳متر ارتفاع چند در میایدزمین ۶۰۰ متری

    1. عرفان تقی پور گفت:

      از طریق صفحه تماس با ما درباره قیمت با ما در ارتباط باشید.

  2. حنیف گفت:

    درود بر شما🍃از طرحها و ظرافت اونها بینهایت مشعوف شدم و تبریک میگم. احتمالا اکسسوری برای نمای رومی ( مجسمه، آب نما ، گلدان ) هم تولید می کنید؟ ممنونم

  3. از مطلب بسیار خوبتون تشکر. ما برای مقاوم سازی اسکلت و ساختمان استفاده کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید