مقالات

نمای ساختمان های اداری

ساختمان اداری(طراحی نما)
ساختمان اداری(طراحی نما)

 زمانی که نام نمای ساختمان اداری را می شنویم اولین چیزی که به ذهن ما می رسد، دیوار بیرون یک ساختمان اداری است که در اولین نگاه به ساختمان، آن را می بینیم. به طور کلی نمای ساختمان عبارت است از دیواری که در جلوی چشم بینندگان و افراد خارج از ساختمان قرار دارد و هر کسی می تواند آن را ببیند. به همین دلیل است که اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که هرکسی می تواند بعد از دیدن آن نما درباره ی سلیقه ی صاحبان خانه و همچنین سازندگان و معماران آن خانه نظر بدهد. بنابراین انتخاب کردن نمای مناسب یک ساختمان با توجه به محل جغرافیایی آن و همچنین کارکرد آن اهمیت زیادی دارد.

اگر بخواهیم نماهای ساختمان ها را به دسته های مختلفی تقسیم کنیم، اولین دسته بر اساس کاربرد ساختمان انتخاب می شود که به صورت مسکونی، تجاری و اداری تقسیم می شود. در این میان شما می توانید مصالح مورد نظر خود را برای ساختمانتان انتخاب کرده و از معمار و طراح بخواهید با توجه به کارکرد ساختمان،‌ نمای آن را طراحی کند.

به عنوان مثال نماهایی که برای ساختمان های مسکونی استفاده می شود باید طوری باشد که مورد پسند عموم قرار بگیرد و اگر ساختمان در داخل شهر قرار دارد از شیشه کمتری استفاده شود. همچنین استفاده از مصالحی مانند چوب می تواند برای ساختمان های مسکونی مناسب باشد چرا که نمایی زیبا را برای ساختمان ایجاد می کند و می تواند سلیقه‌ی معمار را نشان دهد.

در مقابل نمایی که برای ساختمان های تجاری استفاده می شود باید متناسب با کاربرد و کارکرد ساختمان تجاری باشد. همچنین باید متریالی مستحکم و قوی باشد تا در طول زمان نیاز کمتری به ترمیم داشته باشد. به عنوان مثال سنگ ماده ای مناسب برای ساختمان های تجاری است. چرا که استفاده از سنگ می تواند نمای ساختمان تجاری را به بهترین نحو نمایان کند و همچنین استحکام بالایی دارد و دیر به دیر نیاز به تمیزکاری دارد.

در ساختمان های اداری که مخاطبان خاص خود را دارند باید از ماده ای استفاده شود مانند ساختمان های تجاری استحکام بالایی داشته باشد و نیاز کمی به ترمیم و تمیز کردن پیدا کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی نمای مجتمع اداری

برای این که بدانیم از چه طرح و نقشه‌ای برای نمای خارجی ساختمان اداری خود استفاده کنیم، باید ویژگی‌‌های یک نمای اصولی و مناسب را به خوبی بشناسیم. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و یا چند طبقه

بسیاری از ساختمان‌های اداری که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، دارای طراحی نمای بسیار ساده و معمولی هستند. هر چند هنوز هم سادگی، به عنوان یک اصل مهم برای ساختمان‌های اداری به شمار می‌رود، اما رد پایی از خلاقیت نیز در طراحی نمای مجتمع اداری مشاهده می‌کنیم. خوشبختانه بسیاری از ساختمان‌های اداری که این روزها ساخته شده‌اند، از خلاقیت بی بهره نیستند. خلاقیت موجب می‌شود که مخاطبان بتوانند با ساختمان ارتباط برقرار نمایند. همچنین با یک نگاه ساده، به رویکرد حاکم بر ساختمان پی ببرند.

نمای ساختمان اداری، با هویت سازمان هماهنگی کاملی دارد

ساختمان اداری(طراحی نما)
ساختمان اداری(طراحی نما)

در طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه یا چند طبقه، هماهنگی آن با اصالت و هویت سازمان، اهمیت بسزایی دارد. ممکن است ما با مشاهده یک نمای آجری ساده، به سنتی بودن اداره پی ببریم. در حالی که یک نمای مدرن، نشان دهنده یک شرکت پویا و فعال است.

در طراحی نمای مجتمع اداری، به معماری بومی توجه شده است

هر چند این روزها بسیاری از صاحبان کار و سرمایه، ترجیح می‌دهند طراحی نمای ساختمان اداری کوچک یا بزرگ، از سبک مدرن پیروی نماید؛ اما این موضوع دلیل نمی‌شود که به معماری بومی توجه نکنند. هر نوع معماری ناهمگون با بافت شهری، جلوه‌ای ناخوشایند در شهر و منطقه به وجود می‌آورد. طراحی نمای ساختمان اداری، در عین حال که خلاقانه و منحصر به فرد است، بلکه از معماری بومی نیز پیروی می‌کند. شاید بپرسید چگونه!؟ در پاسخ خواهیم گفت این موضوع به مهارت و تجربه طراحان نما و معماران بستگی فراوانی دارد.

در طراحی نمای ساختمان اداری، فرهنگ و سنت‌ها جای خود را دارند

یکی از مهم‌ترین نکاتی که ممکن است از دید برخی از طراحان دور بماند، توجه به فرهنگ، اصالت و سنت‌های منطقه‌ای است که ساختمان اداری در آن بنا شده است. بدون شک زمانی که کارمندان یک ساختمان، نشانه‌هایی از هویت، فرهنگ و سنت‌های خود را در طراحی نمای آن مشاهده کنند، حسی از تعلق خاطر و اعتماد در وجود آن‌ها برقرار می‌شود. آن‌ها خود را با ساختمانی که در آن مشغول به کار هستند یکی می‌دانند و برای پیشبرد اهداف آن تلاش می‌کنند.

نورپردازی یکی از مهم‌ ترین ویژگی های یک نمای اداری اصولی است

در طراحی نمای مجتمع اداری، باید به نورپردازی توجه فراوانی نمود. سبکی که برای ساختمان انتخاب می‌شود و همچنین مصالحی که در آن به کار رفته است، نباید مانع از ورود نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان شوند. هیچ چیز به اندازه نور خورشید در طول روز، نمی‌تواند انرژی و حس زندگی را در وجود انسان تازه کند. همچنین بسیاری از صاحبان کسب و کارها، به نورپردازی بنای خود در شب نیز اهمیت می‌دهند. آن‌ها از طراحان می‌خواهند تا با استفاده از اصول نور پردازی در شب، جلوه‌ای با شکوه به ساختمان اداری آن ها در هنگام شب ببخشند.

نکاتی در مورد طراحی نمای ساختمان اداری

ساختمان های اداری عموما برای انجام کار های اداری مختلف ساخته می شود، در نتیجه نسبت به ساختمان های دیگر مانند مسکونی، عمومی و … باید امکانات بیشتری داشته باشند، همچنین این نوع ساختمان ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که در طراحی نمای چنین ساختمان هایی باید ویژگی های آن ها را مد نظر قرار داد. یکی از ساختمان های پرتردد و یا شلوغ ساختمان های اداری می باشند در نتیجه باید راه رو های و یا راه پله های عریض داشته باشند. در راه پله ها، پنجره های مناسب تعبیه شده باشد، در نتیجه وجود این پنجره ها در نمای ساختمان تاثیر گذار می باشد. از دیگر نکات مهم در طراحی نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تهویه مناسب

یکی از نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، تهویه مناسب ساختمان اداری می باشد. این نوع ساختمان به دلیل تردد زیاد کارفرما باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. تهویه چنین ساختمان هایی باید با نصب پنجره های متعدد صورت گیرد. در نتیجه یکی از نکاتی که در مورد طراحی نما ساختمان باید به آن توجه شود، نصب پنجره در نمای ساختمان های اداری می باشد.

متریال به کار رفته

از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد. در واقع در نمای ساختمان های اداری و اجرای آن بهتر است که متریال های سنتی مانند آجر، چوب و شیشه استفاده شود.

نمای ساختمان

نمای اجرا شده برای ساختمان های اداری عموما تلفیقی می باشد. به عبارت دیگر در نمای ساختمان اداری می توان از تلفیق مدرن و سنتی استفاده کرد. در آن از کامپوزیت و شیشه، سنگ و شیشه، آجر و شیشه و … استفاده شود که انتخاب آن ها به سلیقه و توان مالی افراد بستگی دارد.

عناصر به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید پیوستگی کامل داشته باشند. تمام عناصر و تجهیزات به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید با هم هماهنگ باشند و به گونه ای به کار رفته باشند که پیوستگی را به تمام ساختمان القا کند.

نما ساختمان اداری باید ساده و کاملا خوانا باشد. از عناصر و تجهیزات اضافه در طراحی نمای ساختمان های اداری خودداری شود. در واقع با یک نگاه به ساختمان باید متوجه شد که ساختمان یک ساختمان اداری می باشد.

تاثیر نمای ساختمان اداری بر اتمسفر داخلی ساختمان

تحقیقات نشان داده است که کارکنان در محیط های نوآورانه و مبتکرانه می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند. اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که نمای ساختمان اداری چه ارتباطی می تواند با فضای داخلی ساختمان و بهره وری کارکنان داشته باشد؟! اشتباه نکنید. همه چیز به طور دومینو وار با هم در ارتباط است.

فضای داخلی این نوع ساختمان ها می تواند منعکس کننده ی نمای بیرونی این ساختمان باشد. در واقع نمای داخلی و نمای بیرونی دو عنصر جدایی ناپذیرند و به طور مستقیم با هم در ارتباط می باشند. طراحی و تعبیه پنجره های شیشه ای در طراحی نمای ساختمان اداری می تواند موجب تابش هرچه بیشتر نور به درون ساختمان و ایجاد فضایی گرمابخش و دوستانه شود. بنابراین کارکنان به جای فعالیت در محیطی خفقان آور و کسالت بار در محیطی شاد و نورانی به فعالیت میپردازند. بدیهی ست که در چنین فضایی روحیه همکاری و همدلی در بین کارکنان بیشتر خواهد بود و بهره وری نیروی انسانی به حداکثر خود خواهد رسید. پس تاثیر شگرف نمای ساختمان اداری بر حال و هوای درونی ساختمان و متعاقبا روحیه کارکنان و بهره وری آن ها را دست کم نگیرید.

نماهای مورد استفاده در ساختمان های اداری

و اما به یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که نقش مهمی در طراحی نمای مجتمع اداری دارد می‌رسیم و آن چیزی نیست جز مصالح. مصالحی که برای طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و یا چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید به صورت کاملاً حرفه‌ای و اصولی انتخاب شوند. با ما همراه باشید تا برخی از این مصالح را به شما عزیزان معرفی کنیم:

نمای شیشه ای

نمای شیشه ای(طراحی نما)
نمای شیشه ای(طراحی نما)

این روزها طراحی نمای ساختمان‌ اداری مدرن، با استفاده از مصالح شیشه انجام شده است. شیشه نقش مهمی در افزایش نور طبیعی ساختمان دارد. بنابراین اگر دوست دارید کارمندان اداره شما از انرژی و نور طبیعی خورشید برخوردار باشند، از نمای شیشه‌ای غافل نشوید.

نمای سنگی

سنگ یکی از قدیمی‌ترین مصالحی است که در طراحی نمای بسیاری از ساختمان‌های اداری به کار می‌رود. سنگ مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی دارد و با گذر زمان، زیبایی و جذابیت آن کم نمی‌شود. شاید به همین سبب است که به عنوان یکی از مصالح مورد علاقه کارفرمایان به شمار می‌رود. تراورتن و مرمریت، از جمله سنگ‌های محبوب و مرغوبی هستند که برای طراحی نمای ساختمان‌ اداری یک طبقه و یا چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ‌ها تنوع بالایی در طرح و رنگ خود دارند و استحکام بسیار خوبی برای بنا به وجود می‌آورند.

نمای آجری

بسیاری از اداره‌هایی که هویت و کارکرد آن‌ها سنتی است، از طراحی نمای آجری استفاده می کنند. آجر نمایانگر اصالت و فرهنگ ما ایرانیان است و این اصالت را برای ساختمان اداری نیز به ارمغان می‌آورد. این روزها بسیاری از ساختمان‌های اداری را مشاهده می‌کنیم که با آجر نسوز نما در رنگ‌های قرمز، ابلق و گلبهی طراحی شده‌اند و زیبایی بی نظیری دارند. آجر در برابر آتش سوزی و ضربه مقاومت بالایی دارد و استحکام ساختمان اداری را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

نمای جی آر سی

جی آر سی یکی از مصالحی است که این روزها برای طراحی نمای ساختمان اداری مدرن از آن استفاده می‌شود. جی آر سی نه تنها وزن بسیار سبکی دارد، بلکه در برابر آتش، سیل، زلزله و سایر تغییرات جوی نیز بسیار مقاوم است. این مصالح عالی و با کیفیت، قیمت مناسبی دارد و به سرعت می‌توان آن را در نمای خارجی ساختمان‌های اداری اجرا کرد. پوشش جی آر سی از نانو تشکیل شده است، بنابراین هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. همچنین تنوع بافت و رنگ آن بالاست و تمامی این موارد، جی آر سی را تبدیل به یکی از مصالح محبوب برای طراحی نمای ساختمان اداری نموده‌اند.

نمای کامپوزیت

 این روزها کامپوزیت جایگاه ویژه‌ای در طراحی نمای مجتمع اداری پیدا کرده است. نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، شاهد استفاده از کامپوزیت برای طراحی نمای ساختمان اداری هستیم. کامپوزیت دارای سطحی صاف و صیقلی است و شکل پذیری بالایی دارد. همچنین این مصالح ارزشمند، دارای مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و تغییرات جوی است. شما می‌توانید از کامپوزیت به عنوان یک عایق قدرتمند در برابر صوت و حرارت برای ساختمان اداری خود استفاده کنید. کامپوزیت ها نیز بسیار متنوع هستند و برای طراحی نمای مدرن ساختمان اداری، یک انتخاب عالی به شمار می‌روند.

نمای بتن اکسپوز

بتن اکسپوز در واقع یک نوع تایل از پیش ساخته است. این تایل‌ها در کارخانجات مخصوص آماده می شوند و سپس در طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بتن اکسپوزی سطحی کاملاً صاف و صیقلی دارد و در عین حال مقاومت آن در برابر تغییرات جوی بسیار بالاست. این روزها بسیاری از طراحان، برای اجرای سبک مدرن برای طراحی نمای مجتمع اداری، بتن اکسپوز را انتخاب می‌کنند.

محصولات ما

آموزش طراحی با سنگ های کلاسیک فرگاه ( به زودی )

تومان
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است..

ابزار محرابی 45

2,890,000 تومان
باند حجیم محرابی
محصول طراحی و ثبت شده توسط فرگاه
کاربرد در سینه کفتری - قاب پنجره و باند ها ، ورودی ها و ستون های تجاری
وزن این قطعه حدود 27 کیلوگرم میباشد و بسیار حجیم میباشد .

ارسال نمونه جنس بهمراه کاتالوگ

تومان
یک نمونه سنگ چفت ده سانتی با کیفیت سطح مات و براق بهمراه کاتالوگ برای شما ارسال میشود.

باند گل رز 38

2,875,000 تومان
باند کلاسیک گل رز محصول طراحی و ثبت شده توسط مهندس سعید فرگاه . این محصول شبیه باند طنابی یا

باند گلبرگ 45

2,127,500 تومان
باند حجیم گلبرک محصول طراحی و ثبت شده توسط فرگاه کاربرد در سینه کفتری های کلاسیک بزرگ ، باند ها

بتن اکسپوز 60 در 60

تومان
سنگ پلاک بتن اکسپوز با ابعاد 60 در 60 با جنس انحصاری فرگاه متفاوت با بتن اکسپوزهای بتنی موجود در

پکیج های آموزشی ما

خرید پکیج فایل فرگاه (کلاسیک)

590,000 تومان
پکیج  >>>>>>>>آموزش<<<<<<  بزودی  منتشر میشود … کسب درآمد امن  F–COIN سیستم سهامی فرگاه دیزاین امن ترین بستر برای کسب درآمد 

خرید پکیج فایل فرگاه مدرن

590,000 تومان
پکیج  >>>>>>>>آموزش<<<<<<  بزودی  منتشر میشود … به کمک محصولات مدرن پروژتون رو شبیه پروژه زیر طراحی کنید و کسب درآمد

پکیج های آموزشی ما

دفتر شوروم مرکزی

ین پروژه به ابعاد ۲۰ متر در ارتفاع ۱۲ متر با سازه کاملا مستقل و نمایی بسیار حجیم از صفر تا صد با استفاده از محصولات اختراع و تولید شده توسط مهندس فرگاه (موسس کارخانه) طراحی و ساخته شده است، این پروژه نمایشی است از قدرت  طراحی نما، طراحی محصول، دانش تولید و متریال انحصاری، دانش طراحی سازه و اجرا، اعتبار و تکنولوژی.

محصولات اختراع شده سنگی ما با فرمولاسیون انحصاری و تکنولوژی بروز  وارد ایران شده و بصورت بومی سازی در حال تولید است و معماران میتوانند به کمک این پازل ها نما های مدرن و کلاسیک را بسازند…

دیدگاهی در مورد “نمای مدرن و همه چیز درباره آن

  1. جمشید گفت:

    ۲۰×۳۰ زمین برای دیوار کشی ۳متر ارتفاع چند در میایدزمین ۶۰۰ متری

    1. عرفان تقی پور گفت:

      از طریق صفحه تماس با ما درباره قیمت با ما در ارتباط باشید.

  2. حنیف گفت:

    درود بر شما🍃از طرحها و ظرافت اونها بینهایت مشعوف شدم و تبریک میگم. احتمالا اکسسوری برای نمای رومی ( مجسمه، آب نما ، گلدان ) هم تولید می کنید؟ ممنونم

  3. از مطلب بسیار خوبتون تشکر. ما برای مقاوم سازی اسکلت و ساختمان استفاده کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید