فرگاه دیزاین

مقاومت سنگ

مقاومت سنگ نما فرگاه در مقابل سنگ تراورتن . تست آتش : بدلیل ساختار یکپارچه و استفاده از مواد معدنی پودری و پودر سنگ فشرده شده اگر محصول سنگی فرگاه را در کنار سنگ تراورتن روی شعله مستقیم آتش قرار دهید و بعد از 15 دقیقه روی هردوی آن آب بریزید مشاهده میکنید که سنگ تراورتن سیاه میشود و ترک میخورد ولی برای سنگ فرگاه هیچ اتفاقی نمیافتد . آزمایش دوم اینکه سنگ فرگاه را در محیط خیس درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند و آن را بلافاصله روی آتش مستقیم قرار دهید تا یخ ها ذوب شود و بلافاصله روی آن آب بریزید مجدد مشاهده خواهید کرد که برای سنگ اتفاقی نمیافتد . این آزمایش بدترین تست تخریبی روی هر متریالی است که میتوانید انجام دهید تا مقاومت سنگ را بسنجید .
 
 

فرگاه دیزاین

مقاومت سنگ در برابر آتش

اولین و بارزترین ویژگی برای استفاده از مصالح مقاوم در این سازه ها مقاومت گرمایی بالاست به گونه ای که در دمای زیاد بلافاصله دچار گسیختگی نگردد. ویژگی دیگر عدم بوجود آوردن تنش های اضافی در سازه است. عدم اشتعال پذیری مصالح مورد استفاده در سازه های مقاوم در براربر آتش سوزی بلافاصله بعد از در معرض شعله قرار گرفتن می تواند کمک شایانی به جلوگیری از گسترش سریع آتش سوزی و همچنین تحمل شعله ها تا رسیدن نیروهای امدادی کند. مصالح مقاوم نباید بلافاصله مقاومت خود را از دست دهد. این ویژگی سبب می گردد تا سازه در برابر آتش پایدار مانده و مقاومت خود را حفظ کند. مصالح ساختمانی بسیاری در ساخت یک سازه مورد استفاده قرار می گیرد، بطور مثال: سنگ، بتن، فولاد و…شناخت این مصالح و ویژگی ها و رفتار آن ها در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی مختلف بطور ویژه آتش می تواند به درک ما در نحوه استفاده آن ها در ساختمان و انتظار ما از آن ها در برابر سازه های مقاوم در برابر آتش کمک کند. دلیل ساختار یکپارچه و استفاده از مواد معدنی پودری و پودر سنگ فشرده شده اگر محصول سنگی فرگاه را در کنار سنگ تراورتن روی شعله مستقیم آتش قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه روی هردوی آن آب بریزید مشاهده میکنید که سنگ تراورتن سیاه میشود و ترک میخورد ولی برای سنگ فرگاه هیچ اتفاقی نمیافتد .

مقاومت سنگ در برابر سرما

انتخاب سنگ نمای مناطق سردسیری یکی از موضوعات مهم وچالش برانگیزی است که به دغدغه ای بزرگ برای مهندسین وپیمانکاران مبدل شده است. چرا که سنگ ها به تناسب ساختار و ویژگی هایشان، درشرایط مختلف رفتارمتفاوتی نشان می دهند. فرض کنید دراصفهان برای پروژه ی یک ساختمان مسکونی از تراورتن لوشان برای نمای رومی استفاده شده است و این نما با گذشت چندسال همچنان زیبایی وسلامت خود را حفظ نموده.همین موضوع باعث ترغیب شما به اجرای همین سنگ برای پروژه ای که دراردبیل دارید، می شود.اما آیا شما هم همین نتیجه عایدتان خواهد شد؟! قطعا خیر. زیرا این دو شهر از نظراقلیمی بسیار متفاوت ازیکدیگرند. آزمایش دوم اینکه سنگ فرگاه را در محیط خیس درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند و آن را بلافاصله روی آتش مستقیم قرار دهید تا یخ ها ذوب شود و بلافاصله روی آن آب بریزید مجدد مشاهده خواهید کرد که برای سنگ اتفاقی نمیافتد . این آزمایش بدترین تست تخریبی روی هر متریالی است که میتوانید انجام دهید تا مقاومت سنگ را بسنجید .